Zesde editie ‘European City Breaks Press Event’ op 4 april 2017
1564
post-template-default,single,single-post,postid-1564,single-format-standard,bridge-core-3.1.2,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive
 

Zesde editie ‘European City Breaks Press Event’ op 4 april 2017

Zesde editie ‘European City Breaks Press Event’ op 4 april 2017

Nieuw: stedentrips persdag ook in Londen
Het toeristisch PR-bureau Baltus Communications organiseert in 2017 de zesde editie van het European City Breaks Press Event waar steden zich als een ideale weekend- of midweekbestemming kunnen promoten aan uitgenodigde bloggers en journalisten. Daarnaast zal de persdag volgend jaar ook in Londen georganiseerd worden. Naast steden in Europa worden ook andere relevante bedrijven benaderd, waaronder lowcost airlines, treinmaatschappijen, online portals, reisgidsuitgeverijen en relevante reis- en lifestyle merken. Ook verschillende niet-Europese stedentrip bestemmingen zijn welkom. Voor de stedentrips persdag in Nederland is NH Hotel Group de exclusieve hotelpartner. De bijeenkomst in Amsterdam vindt plaats op dinsdag 4 april in de Sint Olofskapel, onderdeel van het geheel gerenoveerde NH Collection Barbizon Palace hotel. Meer informatie via de ‘European City Breaks Press Event’ button op www.baltuscom.nl of e-mail info@baltuscom.nl.

Succesvolle formule
‘Het European City Breaks Press Event is een succesvolle formule gebleken, die korte metten maakt met de ieder-voor-zich PR attitude die de reissector zo karakteriseert’, stelt organisator Marcel Baltus. ‘Bedrijven en bestemmingen in de reisindustrie willen altijd hun eigen bijeenkomst. In het huidige mediaklimaat kost dit te veel tijd en is het uitermate onpraktisch’. In één middag een groot aantal steden en relevante andere reismerken op een presenteerblaadje aanreiken, is voor print media en bloggers veel efficiënter en effectiever. ‘Dat bleek wel uit de enorme mediabelangstelling voor de afgelopen editie in maart 2016 toen er meer dan 30 participanten deelnamen en 120+ media met hen in gesprek gingen.’

NH Hotel Group preferred hotelpartner
Een verblijf in een hotel is een wezenlijk onderdeel van een stedentrip en daarom zocht Baltus Communications samenwerking met een hotelketen voor het evenement in Amsterdam; ‘Wij hebben met NH Hotel Group een perfecte partner gevonden. Ze zijn met hun NH Collection, NH Hotels, nhow en Hesperia portfolio sterk vertegenwoordigd in Europa,’ aldus Baltus.
Jeroen Schaling, Director of Marketing, Communication & E-Commerce, stelt: ‘NH Hotel Group heeft momenteel meer dan 380 hotels op de beste (stads) locaties wereldwijd. Alleen in Amsterdam zijn al 12 hotels van NH Hotel Group te vinden, wat onze keten de ideale hotelpartner voor een stedentrip maakt. Deze samenwerking is dan ook meer dan vanzelfsprekend. Wij kijken ernaar uit om ons 4 april aan de internationale reisindustrie te presenteren!’

Nieuw: Londen
Baltus Communications legde hun stedendatabase verschillende vragen voor waaronder hun voorkeursmarkten binnen Europa. Daar rolde naast Nederland een rijtje prioriteitslanden uit waar zij de komende jaren dit persevenement ook gaan organiseren, te beginnen met Londen. Voor de organisatie van de Londense editie is samenwerking gezocht met het in toerisme gespecialiseerde Britse PR bureau Travel PR.

Culturele hoofdsteden
Behalve alle hoofdsteden in Europa worden ook opkomende city break bestemmingen en minder geijkte steden benaderd. Hoewel Londen, Parijs en Berlijn nog steeds onaangetast de toptienlijst aanvoeren, zoeken veel consumenten ook een nieuwe stedenbeleving. Ook de 2017 Culturele Hoofdsteden Ärhus in Denemarken en Paphos in Cyprus worden benaderd.

Intercontinentaal
Het European City Breaks Press Event richt zich vanzelfsprekend op Europese bestemmingen en aanbieders. Daarnaast zijn intercontinentale bestemmingen die een populaire status als weekend- of midweekbestemming hebben – denk aan New York, Marrakesh of Tel Aviv – ook van harte welkom.

€1,5 miljard omzet
In totaal gaan 3,1 miljoen Nederlanders op een stedentrip en besteden zij €1,5 miljard in dit reissegment. 72 procent verblijft tijdens de stedentrip in een hotel.

NOOT VOOR DE REDACTIE – NIET VOOR PUBLICATIE

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met;
Baltus Communications
Marcel Baltus of Daphne Groeneveld
Tel: 070 – 365 21 23 of e-mail: info@baltuscom.nl.