BFTP - Belgian Federation for Tourist Press | 6000 hotelkamers in Oostende krijgen nieuw krachtig Fibernetwerk
39572
post-template-default,single,single-post,postid-39572,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Belgian Federation of Tourist Press

6000 hotelkamers in Oostende krijgen nieuw krachtig Fibernetwerk

De stad Oostende heeft een engagement aangegaan met Proximus om de eerste ‘Slimme Stad van Vlaanderen’ te worden. Hiervoor rolt het telecommunicatiebedrijf momenteel overal in ons land een nieuw krachtig netwerk uit, onder de noemer Fiber. Ook 5 G zal zorgen voor een hoogwaardige connectiviteit.

Het nieuwe normaal sinds Covid-19 is daar zeker niet vreemd aan.  Digitaal les volgen, streamen, surfen, gamen, terwijl ook andere toestellen gaan functioneren met artificiële intelligentie. En dus komt fiber op de markt. De fiberkabels versturen data aan lichtsnelheid.

Tegen 2022 spreekt men van 40.000 aansluitingen in de Stad aan Zee. Eerst komen de wijken Nieuwpoortse steenweg, Elisabethlaan en Vogelzangpark aan de beurt. Daarnaast mikt men op 141 nieuwbouwprojecten, goed voor 5600 nieuwe residentiële woningen. Van de 250 bedrijven op Plassendale hebben er reeds 150 ingetekend. Dit en volgend jaar volgen dan het stadscentrum van Oostende , de omgeving Casino, Diaz Arena, Wellingtonbaan , Raverszijde en het eerste deel Mariakerke. In 2022 zal ook heel Mariakerke kunnen genieten van een stabiel, veilig en snel netwerk. De aanleg zal zowel onder- als bovengronds gebeuren.

Geert Standaert CTO Proximus en Bart Tommelein burgemeester

Burgemeester Tommelein: “ Dit is niet alleen belangrijk voor de bedrijfswereld, maar ook voor de mensen van Oostende, die nu naar het binnenland vertrekken om er te wonen en te werken. Via Fiber kunnen ze van huis uit aan de slag. Denk ook aan de lucht- en de zeehaven. En niet het minst aan het toerisme. Sinds corona werkt de horeca meer en meer met online boekingen en reservaties, worden menukaarten via QR aangeboden, lopen tickets voor musea en tijdssloten via internet. Er zijn diverse applicaties. Daarenboven willen we elke toerist die naar Oostende komt een snelle service bieden op alle vlakken , alsof hij thuis in de zetel zat. “

Het is duidelijk, de glasvezel is er voor elke sector. En evenzeer dat de contacten met klanten vanaf nu anders worden gerealiseerd. Terug naar het oude normaal is uit den boze en dat zal zo blijven. Daarenboven is Fiber een open netwerk met een grote bandbreedte.

Info:  www.proximus.be/oostende.

Perscontact: Fabrice Gansbeke : press@proximus.com Tekst: Jempi Welkenhuyzen  Foto’s: Anne Marie Jacob