Aviareps Around The World Media Workshop
16156
post-template-default,single,single-post,postid-16156,single-format-standard,bridge-core-3.1.2,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive
 

Aviareps Around The World Media Workshop

Aviareps Around The World Media Workshop

Op donderdag 26 april vond de Aviareps Around the World Media Workshop plaats. Een informeel samenzijn in het Hôtel De La Poste in Brussel, bij Tour en Taxis, onder begeleiding van een hapje en drankje.

Deze Around The World Media Workshop was het eerste event in deze aard voor het internationale bureau Aviareps. Het dan ook passend ingezet met een welkomwoord en een glaasje, waarna journalisten en bloggers zich door de ruimte verspreidden om een babbeltje te hebben met de aanwezige partners van Aviareps.
Het heette dan een Media Workshop, maar het had meer weg van speeddating. Elke partner had zijn eigen tafeltje, en elke vijftien minuten klonk een muziekje dat aangaf dat het tijd om door te schuiven naar de volgende. Een muziekje dat eigenlijk al snel helemaal genegeerd werd, doordat mensen vrij door de ruimte bewogen en aan de praat raakten met bevriende collega’s.

Het aanbod van partners, met onder andere Toerisme Sint Maarten, Tourism Ireland en TD Seychellen, was gevarieerd en interessant, maar in veel gevallen werd het een vrolijk weerzien in plaats van een ontmoeting. Veel van deze partners duiken steevast op op soortgelijke events. Toch, het blijft nuttig om deze partners (opnieuw) te ontmoeten. Er is veel beloop in toerisme, en je contacten up to date houden wordt al snel een heuse bezigheid.

Voor mij, een reisblogger, is zo’n workshop altijd een beetje gokken. Zal ik er iets kunnen uithalen, heeft het nut? Want hoewel er hoe langer hoe meer aandacht is voor bloggers in België, wordt er – vanzelfsprekend – vastgehouden aan de vaste waarde van journalistiek. Terwijl sommige bloggers of sommige journalisten de andere als concurrentie beschouwt, gaat het in mijn ogen om twee heel verschillende spelers, die elkaar perfect kunnen aanvullen. En dat merk ik ook in de gesprekken met de partners; men wil vaak zo’n verschillende aspecten van een land of regio in de kijker zetten dat één invalshoek niet genoeg is. Het klassieke hand in hand met het vernieuwende: we kunnen er allemaal maar beter van worden.

Aanwezige partners waren:
St. Maarten Tourist Bureau
Travel By Excellence
Footprints
Graubünden Ferien
Office du Tourisme des Seychelles
Tourism Ireland
Destination Green
Jamaica Tourist Board
Gorgonia Beach Resort
Ax Hotels Malta
Czech Tourism Benelux
Grecotel Hotels & Resorts
Portland – Oregon
RIU Hotels & Resorts
Discover Dominica
Classix Cruises
Curaçao Tourist Board
Deutsche Zentral fur Tourismus

Website: http://www.aviareps.com

Perscontact: Britt Nys bnys@aviareps.com
Tekst:  Lot Wildiers

Foto: Rita Goethals