BFTP - Belgian Federation for Tourist Press | Ronse opent toeristisch seizoen 2020
34674
single,single-post,postid-34674,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Belgian Federation of Tourist Press

Poppr heeft personeel en genodigden echt ‘ingepakt’ met de innovatieve aanwinst.

Ronse opent toeristisch seizoen 2020

Nog meer toeristische uitschieters te beleven dankzij ‘Virtueel Ronse’

Toerisme Ronse introduceert dit jaar de nieuwe tool ‘Virtuele Bril’ om op ontdekking te gaan in het centrum van de stad en in hartje Vlaamse Ardennen. Ronse is, na Mechelen en vóór Brugge, de tweede Vlaamse stad die het virtueel bezoek als openbarende mogelijkheid ter beschikking stelt en verder ontvouwt.

Helikoptervlucht over Ronse: laat jezelf droppen naar één locatie toe, kijk en ontdek.

Helikoptervlucht over Ronse: laat jezelf droppen naar één locatie toe, kijk en ontdek.

Bezoekers en geïnteresseerden kunnen nu reeds de belangrijkste toeristische attracties thuis bekijken via www.virtueelronse.be. Ze worden als het ware vanuit de lucht gedropt naar locaties van hun eigen keuze, om vanop de begane grond de omgeving en de details in de ruimste breedte van 360° te bekijken. Een paar toestellen die deze virtuele kijk ook toelaten, liggen ter beschikking in het plaatselijk Toeristisch Belevingscentrum, De Biesestraat 2, Ronse. Zodoende krijgt men reeds een aanblik op, en een indruk van, de locatie die men wil bezoeken. Het hele project werd gerealiseerd door de firma Poppr. Woordvoerster Julie Moreau, tevens expert Grafische Vormgevingen, onderstreept dat de bezoeker, naast de reeds voorhanden zijnde locaties, zeer binnenkort een blik zal kunnen werpen binnen de St.-Hermesbasiliek, de historische crypte en het textielmuseum Must, en dat eveneens binnenin 360°. In de loop van de maand mei komen daar ook nog bij: de Kleine Markt, het sportcentrum ’t Rosco, de Grote Markt, enkele centrumstraten en –assen. Het is de bedoeling dat ‘Virtueel Ronse’ blijft groeien en dat ook private partners, zoals logiesverstrekkers en horecazaken, de kans grijpen om hun accommodaties via deze weg voor te stellen en te propageren.

De toeristische aantrek van Ronse blijft groeien.

Brigitte Vanhoutte, Schepen van Toerisme, kondigt drie thema’s aan: ‘Virtueel Ronse bekijken’ – De evaluatie van het voorbije jaar – De andere voorziene nieuwigheden voor 2020

Brigitte Vanhoutte, Schepen van Toerisme, kondigt drie thema’s aan: ‘Virtueel Ronse bekijken’ – De evaluatie van het voorbije jaar – De andere voorziene nieuwigheden voor 2020

Schepen van Toerisme, Brigitte Vanhoutte, gaf een terugblik op het afgelopen toeristisch seizoen. De teller van het aantal bezoekers klokte in 2019 af op 13.846 bezoekers; dit is 5.000 méér dan in 2018. De crypte en het Must-museum blijven de aantrekkelijkste polen, ook en vooral voor groepen (291 groepen in 2019). Maar ook andere initiatieven blijven het goed doen: de city-golf, de themawandelingen ‘Op stap met de gids’, de familiale ontdekkingstocht ‘Rosalie is jarig’…

Mee met de tijd

Toerisme Ronse wil zich in 2020 op allerlei vlakken flexibeler opstellen. Dit zegt Annelies Lenoir, het diensthoofd van Toerisme. Zo wordt inhoudelijk gesleuteld aan een nieuwe Smaakkaart, worden de ‘gastronomische geschenkmanden’ deels gewijzigd naar ecologisch verantwoorde verpakkingen, krijgen de themawandelingen een aantal nieuwe bestemmingen: de Villa Madonna (met veel Art-Nouveau-elementen), Be Factory (industrieel erfgoed), E&A Fashion Institute (ofte haute couture, afgetoetst aan de tradities van het Must).
Ronse wordt het centrum van het ‘Wandelportaal’ voor de hele regio Vlaamse Ardennen. Daarvoor werkt de stad samen met de omliggende gemeenten, om trajecten van bestaande wandelingen uit te tekenen en via digitale weg (of in gedrukte versie) ter beschikking te stellen.

Info:   https://www.ontdekronse.be/nl

 

Perscontact: Annelies Lenoir Annelies.Lenoir@ronse.be

Tekst en foto’s : Damien Van Wambeke
Foto bovenaan:  Poppr heeft personeel en genodigden echt ‘ingepakt’ met de innovatieve aanwinst.