Terhills Resort, eerste premium Center Parcs
30243
post-template-default,single,single-post,postid-30243,single-format-standard,bridge-core-3.1.2,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive
 

Terhills Resort, eerste premium Center Parcs

Terhills Resort, eerste premium Center Parcs

Op de voormalige mijnsite van Eisden-Maasmechelen bouwt LRM (Limburgse Reconversie Maatschappij) via haar dochtervennootschap Terhills NV een vakantiepark met 250 watervilla’s. LRM, Terhills en Center Parcs ondertekenden hiervoor een managementsovereenkomst voor 15 jaar. Terhills Resort ligt aan de voet van het Nationaal Park Hoge Kempen. Alle bungalows zijn opgetrokken uit duurzame en hoogwaardige materialen.

Hoogwaardige materialen

Hoogwaardige materialen

Met Terhills resort wil Center Parcs een nieuw product in de markt zetten: premium, luxe en natuur. LRM komt hierbij tegemoet aan haar opdracht, nl het unieke industriële erfgoed van de mijnen omvormen tot een toeristische bestemming van bovenregionale orde. Daarbij komt er een invulling voor dynamische recreatie naast de  ecologische natuurverbinding,  zodat de industriële site naar recreatieve zone kon worden omgevormd.

Het Terhills Resort is een orgelpunt in het lange herbestemmingstraject van de voormalige mijnsite. Daarbij is resoluut de kaart getrokken van duurzaamheid. Dit vertaalt zich in houtskeletwoningen, investeringen in een batterijenpark, drijvende-  als  zonnepanelen op het land en ruime aandacht voor de biodiversiteit op de site.

Minder animatie, meer beleving

CEO Pascal Ferracci en Managing Director CP NL en België Paul Renders

CEO Pascal Ferracci en Managing Director CP NL en België Paul Renders

Paul Renders, Managing Director Centerparcs Nederland en België: “Met haar 250 watervilla’s is Terhills Resort kleinschaliger dan de andere vakantieparken. De  ruime villa’s, die allemaal aan het water liggen, zijn luxueus ingericht. 52 ervan, kennen een hogere standing en hebben een buitenkeuken, barbecue en een sauna met douche.  Alle huisjes krijgen een hoogwaardige en duurzame afwerking. Het zgn ‘premium-aspect vertaalt zich o.a. in een mooie open haard,  airco, luxe vaatwerk als Villeroy – Boche, hotel boxsprings, badlinnen van een hoger segment, dolce gusto koffietoestellen en een hotelservice zoals roomservice of housekeeping. We gaan minder inzetten op animatie, maar meer op de beleving in het park zelf, dat zeer attractief is. Er komen een in- en outdoor zwembad met uitzicht op het meer, kidsentertainment, superette, een ‘grand café’ en een restaurant. . Bedoeling is dat men hier naast de bekende midweek-, ook de weekendformule ten volle benut. “

Luxe inrichting

Luxe inrichting

Volgens Renders mikt Center Parcs ook hier op families met kinderen, maar focust men de aandacht minder op animatie, dan veeleer op het relaxen in de natuur. Vandaar het creëren van waterpartijen met eilanden, waarbij 109 huisjes een eigen aanlegsteiger krijgen voor hun elektrisch aangedreven bootjes.

“ We gaan daarbij gebruik maken van de diverse deelprojecten die hier op de site aanwezig zijn.  Denk aan het Cablepark, het wellnesscomplex ‘Elaisa’ dat onlangs openging en uiteraard de  hoofdtoegangspoort tot het Nationaal Park de Hoge Kempen. Dat park is 98 Ha groot. ”

Centerparcs Terhills Resort opent in de lente van 2021. Er worden 230 mensen tewerkgesteld. Men hoopt op een bezettingsgraad van 72 procent. En dat is haalbaar, gezien 60 procent van het cliënteel terugkomers zijn.  De totale kostprijs bedraagt 100 miljoen euro, grondaankoop en infrastructuur inbegrepen.

Renovatie

“ Intussen werken we in Den Haan aan een upgrade. Ook daar willen we een premium service gaan aanbieden. En we gaan de parken  De Vossemeren in Lommel en Erperheide Peer renoveren. In Frankrijk zullen we het Center Parcs Lot-et-Garonne openen in Les Landes de Gascogne, zuidwest van Bordeaux.  Je kunt de site vergelijken met Terhills, maar we plannen er wel 400 cottages, “ besluit Pascal Ferracci, CERO Center Parcs Europe. Hij hield eraan de eerste villa van het Premium park persoonlijk te komen openen.

“ We gaan nog meer inzetten op gastenbeleving, “ aldus Ferracci, “ zo rollen we een digitale customer journey uit in het park. Dit houdt in dat gasten bv door middel van een multifunctionele armband betalingen kunnen uitvoeren, toegang krijgen tot de accommodatie, activiteiten en Aqua Mundo.”

In 2017-2018 heeft Center Parcs Europe met haar toeristische activiteiten een omzet gerealiseerd van 670 miljoen euro.

Perscontact: Goele Lemmems  g.lemmens@lrm.be  en marthijn.tabak@groupepvcp.com

Tekst en foto’s: Jempi Welkenhuyzen